Azreen Azeman?

My photo
Kuantan, Pahang, Malaysia
yes, i have a short name but so grateful that people can easily recognise me as Azreen, no other names. (except for 'nama manja' :P)

Tuesday, June 5, 2012

Looking forward no backward :P

cehh, title apa ke hal gitu gaya? haha, eh eh, lupa nak bagi salam. Assalamualaikum peeps! :)
such a long time i didnt write anything here. Busy life (konon nya) sebab kena buat preparations for enrollment CFS IIUM. okay, since kita dah masuk sini, so why not I share some of my experiences living here (padahal baru 3 hari kot) so far.

Since I am taking Architecture course so my date for registration kat sini pon lambat. Tapi takpa lah kan sebab ramai kawan2 aku dah daftar dulu, lagipon hari tu daftar sekali dengan my beloved cousin, suka suka :P

Main Entrance CFS IIUM, PJ

Untung tak untung amek course ni sebab dalam Ta'aruf Week (more to orientation week) kitaorang budak2 AED free je memanjang. hewhew. Tapi yang buat aku gila kejap bila dah tau takde program tapi kena gathering dekat dataran, lepas dengar nasihat2 kakak-kakak commitee baru boleh naik bilik balik tapi paling tak tahan tunggu sejam lebih tapi just nak lantik ketua blok dengan mahallah je? (Dah takdir kau Azreen, terima jelah, bising je tau). Oh ya, yesterday I was having the tests. Aku pon tak tau nak categorized tests tu macam mana sebab nak cakap susah tak susah senang tak senang. Medium level lah kot bagi aku except for Arabic test. Aku bukanlah budak Arabic class dulu but nothing I can do sebab test tu wajib amek kot. I just answered 5 questions yang kecik2 tu sebab susun huruf n sambung ayat. Bukan reti pon main jawab je. At least jawab biarpon sikit okay letewww :P.

Ha, yang adik2 SPM yang nak masuk sini tapi takda basic Arabic, no worries dude. Sebab for those who doesnt have any basic lah paling untung. Pasai apa aku habaq untung? haha, kita tak payah jawab test tu. Just sit for test, write the details of name, course, matrix no siap2 then keluar lah. Aku ingat aku sorang je keluar terlampau awal, tapi rupanya time aku keluar venue test tu dah penuh dengan manusia- manusia seperti diriku ini. Rasa heaven kejap. HOHO

Room mates? Alhamdulillah boleh buat kawan semua eventhough it might take some time to improve our relationship supaya lebih kacip kalah kacip fatimah orang kampung :P tapi best lah kawan dengan mereka semua. Tapi yang sedih nya kat sini part makan. Yang sedap ada kat kafe jauh, kafe untuk mahallah aku cumalah sebuah kanopi kawin kecil yang jual makanan, sumpah sedih! Dahla pricey sket so my budget for food per day that suppose to be below RM 10 had become more than RM10. Padahal makan nasi sekali sehari je. Boleh keding aku macam gini. :( BUT, the best part about food kat sini especially nasi ayam kafe zainab was superb! dahla mocha yang kat kafe aku ni bapak best nya. Tapi tetap tak boleh tanding dengan mocha abe pasa malam cute hari rabu tu la, no 1 di carta hati :P

I'm looking forward for more adventurous experiences here. Soon, I have more project to handle and less book to read. Lucky me all my roomies took the same course so apa2 hal semua kitaorg bersama. Tapi keinginan membuak-buak untuk balik tetap ada jadi aku dah mind set yang my limitation here 2 weeks then balik Kuantan.Ya, memang tak abes duet beli tiket bas balik Kuantan sokmo kan.( hati bergelora seketika : bila elaun nak masuk ni???)

p/s : rasa excited kejap bila tgk live traffic feed, orang jauh dari California baca belog kita, hewhew suka suka :P rindu kau lah pulak! jangan lupa beli souvenir eh XD

No comments:

Post a Comment