Azreen Azeman?

My photo
Kuantan, Pahang, Malaysia
yes, i have a short name but so grateful that people can easily recognise me as Azreen, no other names. (except for 'nama manja' :P)

Monday, January 30, 2012

My CNY

Assalamualaikum readers and Happy Chinese New Year :D


Jenis blogger apakah aku jika tidak selalu publish post di blog? Ye, kemalasan dan kesibukan menjadi keutamaan, maaf awesome friends semua =.='. *menyusun 5 jari kerana sebelah lagi tangan terpaksa menaip entry panjang lebar, okay tipu :P*

Okay, meh kita continue balik my CNY. Walaupun aku ni ada sipi-sipi berdarah Cina (kata kakak sedare aku atuk kitaorang Cina, ntah ye ntah tidak ), aku bukanlah nak cerita celebration raya Cina pegi makan besar, gaul yee sang apa semua tuh. Aku nak cerita my aunt's wedding kat Kelantan pada CNY . Kawin jugak Chik aku, dari kecil lagi kami adik beradik tunggu jodoh dia, sampai jugak akhirnya, Alhamdulillah :)

Walaupun MU kalah dengan Liverpool (hah, sabit! :P) buat kesekelian kalinya selepas berbelas tahun, my granny's house dihias indah dengan pelamin dan barang pengantin, hehe suka saya tengok :P malas dah nak tulis, biarlah gambar berbicara, eh boleh pulak gambar nak bercakap, gila ke apa?



*malam nikah*



*bukan nak tunjuk pelamin tersergam indah bak istana kayangan, highlight cumalah pada langsir hijau itu, buatan ibuku, kesian kena jahit di rumah nenek kerana kerosakan mesin Singer berzaman (lama)*


*meja pengantin hasil kerja sepupu sepapat semua (mendabik dada :P) *



*untuk effect yang jelas, sengetkan kepala anda hampir 90 degree. Apa? penat? lenguh? Lebih kurang macam tulah tangan aku rasa bila buat bunga telur, lenguh =.= *








*ahhh, suasana kampung, gotong royong tidak dipinggirkan. (Anda rasa nak makan free dekat rumah orang sebelum kenduri tetapi pemalas nak keluar peluh? Lap pinggan adalah solution tepat)








*lauk pauk pengantin memang delicacies yang ditunggu-tunggu oleh perutku, heheh :P *



































*disebabkan tiada performance silat gayung,cekak apa semua, maka telah digantikan dengan performance lompat tali oleh professional lompat tali negeri Pahang memerangkap sepupu senegeri, Shafiq*
















SELAMAT PENGANTIN BARU  :D






No comments:

Post a Comment