Azreen Azeman?

My photo
Kuantan, Pahang, Malaysia
yes, i have a short name but so grateful that people can easily recognise me as Azreen, no other names. (except for 'nama manja' :P)

Saturday, January 22, 2011

When your tasting bud (tongue) is not functioning....

argghhh....i don't like when all food that i eat is feel like weird...cerita ni berlaku semalam lah...aku rase teramatlah x bez je...semua food yg aku rase mmg sah2 x de rase pon! dah la semalam ummi buat ikan bakar...tapi bile rase pelik je...air asam tu lagilah..rase tawar lembar jah...(keluar dah loghat dia)...;p...lpas bangun dari sleep yg teramat lena, rase sejuk mcm nak demam plak....siap amek blanket lg tuu...dh la batuk-batuk since Thursday lagi...pakej skali dengan flu..kecian kat Zue yg terpaksa meng'sponsor' tisu kt aku pada hari tersebut...tengok2, abes sekotak tisu Kleenex dia...aku la pegi abeskan...tapi terima kaseh la kt dia cuz at least dia telah membantu meringankan beban aku semasa aku tidak berdaya..haha...thanxs so much jugak kepada nurul syahirah samsu tajuddin yg selau berbaik hati bg aku minyak cap kapak dia..mmg betul-betul melegakanlah...

so, semalam dengan badan yg terketar-ketar sejuk, aku pon tengok badminton match with my family (skali dengan virus batuk-batuk)...when my mum heard i coughed agak teruk jugaklah, tros je suruh pegi makan ubat...sampai dia nak dekat 5 kali suruhlah, aku x pegi jugak menelan ubat tu...mmg style aku la kalo sakit, kebetulan plak tengah layan program yg aku suka, mmg liatlah nak makan...kecuali time aku jatuh sakit tu time skola...konpem la nak cepat baek..tanpa disuruh atau lebih tepat dipaksa, ubat tu tau-tau je dah ade dalam perut...sebab ape? x nak miss chemistry n addmath class punye pasal lah...nak jadi pelajar cemerlanglah kononnye kan...haha...

tapi, mmg aku x nak tinggal 2 kelas tuu...killer subject bg aku...addmath tu okay lagila bagi aku, sebab aku dh tuition, so x de la beban sangat..chemistry ni ha...kekadang aku kecian kat cekgu aini aku yg tersayang...(bukan kekadang, almost always lah) sbb aku selalu je dapat marks yg rendah...aku x berape nak berkenan kt subject tu sebab memerlukan pemahaman yg mendalam...aku ni nak faham senang tapi nak melekat tu susah sangat rase...yela kan, otak aku bukan macam otak siti hajar atau mohd hamizan atau nur zulaikha atau ahmad razin...otak mereka berfungsi dengan amat baek berbanding otak aku...

eh eh, jauh dah melencong ni...meh kita same-same u turn balik eh...ha, bile aku x dapat nak tasting ikan bakar tu, aku amatlah berharap dapat icip-icip hidangan tu pada keesokkan hari...alhamdulillah, ummi buat lagi ikan bakar for lunch today...bile makan, baru la rase walaupun ikan biase2 je...x macam ikan semalam...so, now, aku tengah menunggu nak keluar bandar sebab aku rase macam nak makan lamb chop pulak? haha...macam-macam la minah sorang ni kan? 

No comments:

Post a Comment