Azreen Azeman?

My photo
Kuantan, Pahang, Malaysia
yes, i have a short name but so grateful that people can easily recognise me as Azreen, no other names. (except for 'nama manja' :P)

Monday, August 15, 2011

COOLEST BUILDINGS !

Assalamualaikum and hi semua!!! :)

I'm quite excited about my entry this time. Know what? since umur berapa ntah tapi agak-agak aku around primary school mase year 4 kot, aku telah menyimpan ambition to become the professional architect (hajat je la) or paling komang pong, jadi designer pon okay. (tu pun setelah influenced by Project Runaway and Heidi Klum yang aku minati, hoho)...but before that, disebabkan pengaruh yang kuat daripada ayah aku untuk menjadi doctor dan pada masa aku Year 1 tu pekerjaan doctor the most coolest occupation yang aku boleh fikir, so doktor telah menjadi my dream job since aku 6 tahun lagi sehinggalah aku dapat tahu yang aku suka jugak bab-bab seni, design ni sume....

Ha, disebabkan aku amat tertarik dengan building design yang menarik and pelik and i wish i could design one like that jugak, so below are some of photos of building yang aku amat-amat amazed sesangat yet pelik??...




THE BUBBLE HOUSE - FRANCE


* design rumah ni reminds me to bentuk design rumah dalam cerita GOKU, ala, nama saintifik dia kartun DRAGON BALL...tapi yang bestnya rumah ni bukan sahaja bercirikan futuristic tapi juga organic dan view from the Maditerranean sea macam gamba kat atas ni...




INVERSION HOUSE (HOLE HOUSE)- HOUSTON, TEXAS


* rumah jenis pelik gini memang aku tak pernah terfikir pon, ada jugak orang terfikir nak buat design yang kekadang aku fikir macam zone travel time je..




THE UPSIDE-DOWN HOUSE - SZYMBARK, POLAND


* amek kau! rumah tunggang terbalik! sampai orang yang just a few momments enter dalam rumah ni pon jadi pening jugak...senget kepala aku tengok this kind of house..



CROOKED HOUSE - POLAND


*first look, memang nampak macam aku sedang berilusi..tapi, ni lah building yang aku paling amazed sekali sebab terfikir buruh-buruh binaan nak buat bangunan ni mesti penat nak buat senget-benget macam tu kan?



RIPLEY'S BUILDING - CANADA

Ripley's Building (Ontario, Canada)

* Ye, this building memang built begitu ye cik kiah..jangan takut, memang ada cracking tapi saja je tu dia buat gimik...kata Ripley Believe It or Not kan? Believe It..:p




THE WASHING MACHINE - MEXICO

Calakmul building a.k.a La Lavadora a.k.a The Washing Mashine (Mexico, Mexico)

*the gigantic washing machine I had ever seen! hahah, lepas ni boleh la kita hantar baju semua ke sini instead of hantar dobi kan? function mesin besar ni? erk, aku pon kurang pasti lah...meh la kita google bersama ye nanti...




THE ATOMIUM - BRUSSELS, BELGIUM

The Atomium - Brussels, Belgium

* OMJAYYY, cantik giler siot! cool je! This unique structure ni dibina sebab ada EXPO '58, iaitu 1958 Brussels World's Fair (lama dah rupanya)..tapi ia dah renovated pada March 2004 and kat dalam tu ada restaurant, exhibition spaces and dormitory for schoolchildren...more info? please log on to http://en.wikipedia.org/wiki/Atomium (macam iklan tv )



okay, aku dapat bagi 7 je bangunan and actually there are more buildings yang pelik and yet amazing and cool gilaaaa (bagi aku) !! LOL :D kalau aku banyak duet nak je aku pegi travel sorang-sorang pon takpe ke tempat macam ni lebih-lebih lagi tempat yang aku suka...eh, jap! siapa yang tak nak kan?

No comments:

Post a Comment