Azreen Azeman?

My photo
Kuantan, Pahang, Malaysia
yes, i have a short name but so grateful that people can easily recognise me as Azreen, no other names. (except for 'nama manja' :P)

Thursday, March 17, 2011

Menu 1, menu 2, menu 3....

ha, cakap pasal makan, memang 2 hari ni hari aku makan banyaklah kot?..okay, kita review food bermula dari semalam ye...

RABU

morning : makan lempeng je...si kecil tu nak makan lempeng pagi-pagi..so had lempeng je for our breakfast...

lunch : disebabkan yesterday was my day off, so adekku yg balik dari asrama, lea together with me cooked the lunch...menu dia? tadaaa! IKAN BAKAR BESERTA AIR ASAM DAN ASAM PEDAS!...tapi disebabkan ikan bakar lagi laku dari asam pedas, tak abes pon asam pedas yang aku buat..huhu..kena sambung for dinner pulak..

evening : memandangkan ada night market kat area bukit rangin, aku pon pegilah mencuci mata melihat food yg enak-enak...tapi bawak balik rumah just LAKSA PENANG AND MOCCA je...bolehla makan petang walaupun dah pukul 7 kan...

dinner : kolaborasi aku dengan lea tak berakhir dengan ikan bakar je..so for dinner, kitaorang menggegar dapur rumah dengan buat pulak chicken chop! and after selalu kena halau oleh lea masa dia tgh buat chicken chop, *masa zaman pra-asrama dahulu colour black-white* akhirnya! sudi jugak lea nak ajar aku buat kuah chicken chop...kalau tak mesti selalu kena marah sebab kacau dia masak kat dapur...okay, memandangkan aku tak snap dishes for lunch and night market punya food, i just show the chicken chop dish je lah eh? sila scroll down...

 black paper sauce tengah geleguk-gelegak bunyinya...

 ayam yang dah siap digoreng lembut...lembut? haha

 next, fry the french fries ye cik jah...tapi french fries aku jadi overcooked..tau tak apa itu? hehe lebih kurang jadi agak kebrown and hitaman aku punya fries...

tadaa! bila dah siap akan jadi lebih kurang begini dan.....

begini! SMILE! *walaupun tak*
p/s : decoration and garnish by lea..

KHAMIS

pagi : rutin class sambung balik tapi started with addmath..so, i just had roti sandwich telur + milo panas je..

afternoon : again, ikan bakar! melantak buat hari yang kedua tapi made by mummy..yummy yummy mummy!

evening: keluar ke bandar untuk ke bank atas urusan apa ntah dengan lea...then, ayah ajak singgah ke megamall....makan ayam lagiiiii! KFC! so, bersama lea (lagi) pegilah beli XMEAL DELUXE FOR 2 AND SNACK PLATE FOR 2...akibat terlampau kenyang seperti ular kekenyangan, kami pon membungkus food dengan hajat di hati nak sambung melantak dalam kereta...ish ish ish, kau bayangkanlah, perut besar mane...

dinner : sekali hampir nak pukul 8, ada ura-ura yang mak dah buat mee jawa! wah...kenyang buntal lah aku..kalah ikan buntal tuh...bak kata RYU, PERUT SPECIES COW COW PUNYA!..HAHA

okay..entry kali ni aku update pasal perut aku dengan food je..kalo rasa terliur sampai dah meleleh air liur di mulut, senang saja! dapatkan foods tersebut di restoran berhampiran anda..jangan lepaskan peluang keperakan ini..XOXO..

No comments:

Post a Comment