Azreen Azeman?

My photo
Kuantan, Pahang, Malaysia
yes, i have a short name but so grateful that people can easily recognise me as Azreen, no other names. (except for 'nama manja' :P)

Saturday, February 12, 2011

hari Sabtu yang.....?

memanglah hari ni ari Ahad, aku tau lah...tapi disebabkan semalam memang tak sempat nak post entry sebab kazen kesayangan ABG DIN dtg ke rumah bersama keluarga...yg paling penting, dia bawak anak-anak saudara sepupu yg petah bercakap kalah mami jarum, budak laki 2 orang tuh...yg sorang nama AZREEN jugak, same je ngan name aku, tapi lelaki lah...*berkenan kt nama ore lah tu abg din..haha*..si adik pulak nama biasa je AZWAN..bukan AZWAN ALI tau!...so the next parangraph aku nak tulis story yg basi, ape yg basi? story semalam lah!

semalam sekolah mengajurkan cross country..acara wajib before sport day yg dikatakan akan berlansung pada JUN, bapak lambatnya!...so, at first..i was thought that i just wanna walking n jongging with zue...mmg aku tak nawaitu nak menang pon....so aku tak de lah nak berlari beria kan...tapi, orang yg kitaorg plan nak lari sama-sama iaitu ETY n AEN, sebaik je bunyi 'kentut' yg kuat dilepaskan *aku tak tau nak panggil apa, jadi aku describe kanlah mcm mana bunyinya...* budak 2 org tuh terus memecut laju je ke hadapan...aku ngan zue pon terpinga-terpinga mencari mereka yg bila dah abes baru lah nampak batang hidungnya!...masa tgh berlari menikmati panorama pagi di tepi benteng, aku mmg tak larat nak lari, sakit perut macam taqi jugaklah...sbb aku tak pernah lari sejauh tu hatta berjogging pon sepanjang tahun ni...mmg sakit kaki, sakit perut segalalah masa berlari tuh..tapi thanks to zue yg asyik dok tarik aku n memimpin tgn aku *romantik pulak* sampai hampir ke garisan penamat...dia paksa jugak aku lari...terharu plak...sampai je garisan penamat, my my darling SYAHIRAH yg disahkan oleh doktor tak boleh melakukan aktiviti fizikal selama beberapa minggu ni menyambut aku dengan NO 17 di tangan...aku tgk balik paper kecil tuh? *17? BIAR BETUL! RASANYA AKU LAGI LAMBAT DARI KURA-KURA DAH LARI NI...MCM MANA BOLEH DPT NO NI?*...Zue pulak dapat no 18...haha..sehati sejiwa tak? berlari pegang tangan sampai nak dekat abes, tapi makcik zue ni suruh lepas tangan nak dekat 50 meter terakhir, suruh aku lari dulu...baeknya kau zue...;)

yg x best pasal cross country this year ialah ramai muka-muka yg aku sayang absent n ada yg malas datang...termasuklah TUAN PENGETUA, TUAN HAJI ABDUL RAHIM, NUR FATIHA SYAHIREEN, ANIS NURAISYAH, AHMAD RAZIN, NORA AKMAL, SITI NOR HIDAYAH,...last year ni korang tak dtg mmg pilu rasanye..haha*buat2 sedih*...teringat pulak masa balik Tajol jalan kat belakang sambil  ckp...AEN, AKU NAK HAMPER? AKU X DPT HAMPER PON, DPT MEDAL NO 20 JE...Aen ckp..NAK? AMEKLAH..aku menyampuk...AEN ADE 2 HAMPER NI, KAU AMEKLAH SATU TAJOL..HAHA...then, Tajol ckp kat aku..ISH, KALAULAH RAZIN YG LARI HARI NI, NO BERAPALAH AGAKNYA DIA DAPAT KAN?...aku tersengih je la mcm kerang x berapa nak wangi sambil membalas...TU LA KAN...

mmg penat wei pegi merentas kawasan perumahan....then balik je tido, makan barulah mandi..hehe..tak senonoh kan minah ni, mandi lepas tido?...petang pegi ikut mak ke pasa malam...pegi la jln2 kat gerai jual baju...ade jugak yg berkenan tapi....tak de mood nak beli..bila mummy ask me, nak apa? aku jawab, tak de papelah mi...babak seterusnya, kami menyusuri jalan pasa malam untuk meninjau makanan apa yg best..tetiba...UMMI, TU GERAI JUAL CHICKEN CHOP! BILA MASA ADE GERAI NI?...mak jawab, NTAH..KAKAK NAK KE?....Azreen tanpa berlengah..NAK!...tapi aku tak beli chicken chop, aku beli LAMB CHOP! haha..lama gila tak makan since kejadian 10 OKTOBER 2010 tuh...hehe

okay...aku mengarut sampai kat sini sahaja ye...nak layan OH MY SCHOOL kat youtube pulak..bye!
p/s: GARNET IS SIGN OUT!

1 comment: